Kotisivut ovat lähes jokaiselle nykypäivän yritykselle yksi tärkeimmistä sijoituskohteista. Useimmiten tietoa tai palvelua etsivä asiakas löytää tiensä palveluntarjoajalle suoraan verkosta, esimerkiksi hakukoneista, sosiaalisesta mediasta tai muista lähteistä.
Jos kotisivut ovat vanhanaikaiset tai niitä ei ole edes olemassa on se lähes sama asia kuin yritys jolla ei ole työntekijöitä. – Hyvät verkkosivut myyvät puolestansa ja houkuttelevat asiakkaita ilman markkinointiponnisteluja.
Ennen kuin yritys tai pienyrittäjä harkitsee kotisivujen hankkimista, hän vertailee eri vaihtoehtoja etsien itselleen sopivaa hintaa. Siksi tässä artikkelissa tutustumme niihin tekijöihin jotka vaikuttavat siihen mitä kotisivut maksavat.
Laske nettisivujen hinta
Laskurimme avulla selvität nettisivujen hinnan näppärästi
Kotisivujen hinta - itse vai ulkoistaen?
Kotisivujen hinta määräytyy tarpeen mukaisesti. On pääsääntöisesti kaksi vaihtoehtoa toteuttaa verkkosivut itselle tai yritykselle:
Tekemällä itse: jos olet hyvä tietokoneiden kanssa, pääset varmasti alkuun verkkosivujen toteuttamisessa, mutta lopputulos voi olla hyvin rajallinen sekä visuaalisesti, että toiminnallisesti.
Tämä johtuu siitä, että vaikka WordPress tarjoaa uskomattoman määrän lisäosia ja toiminnallisuuksia on se kuitenkin rajoitettu juuri sellaiseksi kuin se on alunperin koodattu. Monet mainostoimistot kuten me pystymme luomaan itse lisäosia tai muita tarvittavia ominaisuuksia täysin räätälöidysti.
Tee-se-itse kotisivutkaan eivät ole täysin ilmaiset. Ensin on ostettava domain, josta peritään maksu vuosittain. Tämän jälkeen tarvitaan vielä webhotelli, johon verkkosivusto siirrettään. Myös webhotellista peritään jatkuvaa kuukausimaksua.
Digitoimisto suunnittelee ja toteuttaa: kun kotisivujen toteuttamisessa käytetään digitoimistoa apuna, saadaan visuaalisesti uskottava, hyvin optimoitu ja selkeästi navigoitava sivusto. Jos yritys haluaa oikeasti panostaa näkyvyyteensä verkossa on parempi käyttää digitoimistoa verkkosivujen toteuttamisessa.
Digitoimisto MRG toteuttaa kotisivut yritykselle, jotka tuovat oikeasti aitoa orgaanista liikennettä, joka konvertoi. Toteutamme ulkoasun ja sisällön tavoitteiden mukaisesti siten, että saat maksavia asiakkaita ilman ylimääräisiä markkinointitoimenpiteitä.
Mistä nettisivujen hinta muodostuu?
Vaikka nettisivut kuulostavat hyvin yksinkertaiselta on niiden hinnoittelu hieman monimutkaisempaa. Hintaan vaikuttavat useat tekijät joita ovat muun muassa:
Suunnittelu: Toteutus strategian ja määrittelyn mukaisesti, sitten että se vastaa asiakkaan näkemystä ja organisaation tavotteita.
Ominaisuudet: verkkosivuston tarvitsemat ominaisuudet, kuten verkkokaupat, kartat, applikaatiot, lomakkeet, varaus- ja maksujärjestelmät.
Laajuus: montatko sisältösivua verkkosivustolle halutaan. Tuotetaanko sisältö itse vai ulkoistaen. Kuvat, videot ja muut tarpeet.
Resurssit: se kuinka paljon verkkosivuston toteuttaminen tarvittavassa mittakaavassa vaatii resursseja. Työvoimaa ja aikaa.
Logot ja kuvitukset: myös logojen suunnittelu ja toteutus vie aikaa, samoin bannerit tai muut kuvat jotka halutaan verkkosivustolle.
Ja näiden lisäksi verkkosivujen haltijan tulee maksaa vuosittain palvelumaksu hostauksesta, eli webhotellista sekä domainista. Näiden kustannukset riippuvat täysin arvioidusta kaistan käytöstä, eli toisin sanoen kävijöiden määrästä.
Hostingin kustannuksia on kuitenkaan turha pelätä, ellei sivustolle ole tarkoituksena ajaa liikennettä yli 2 miljoonaa kävijää kuukaudessa.
Kannattaako lisäpalveluita ottaa?
Lisäpalveluiden tilaaminen on kaikille aina vapaaehtoista. Usein lisäpalvelut pitävät sisällään takuun esimerkiksi webhottelin toimivuudesta tai verkkosivuston tietoturvasta.
Me suosittelemme aina ottamaan ylläpitopalvelun, joka tarkoittaa että aina virheen eli bugin tapahtuessa tai verkkosivuston toiminnan häiriintyessä pääsemme korjaamaan tilanteen nopeasti ilman vaurioita.
Samalla ylläpito toimii hyvänä tietoturvaratkaisuna, jossa pyritään pitämään varmuuskopiot sivustosta turvassa sekä mahdolliset verkkohyökkäykset tai salasanojen kalastelut loitolla.
Kaikki muut palvelut kuuluvat suoraan verkkosivutoteutuksiin, joka tarkoittaa että vastaamme hyvin monipuolisesti koko verkkoliikeotiminnasta. Emme esimerkiksi peri erillistä palkkiota sivujen sisäisestä optimoinnista siten, että saamme sivustolle kävijöitä hakukoneista hyvinkin nopealla aikataululla.
Kotisivujen hinta koostuu siis monesta tekijästä
Monet tekijät vaikuttavat kotisivujen hintaan ja on muistettava, että jokainen toteutus on räätälöity asiakkaiden tarpeiden ja tavotteiden mukaisesti.
Meillä on kokemusta yli sadasta projektista, jotka ovat kaikki menestyneet erinomaisesti.
Osa asiakkaista on saanut uskomattomia tuloksia orgaanisessa näkyvyydessä vain kotisivujen sisäisellä optimoinnilla, joka sisältyy kaikkiin kotisivutoteutuksiimme.
Lopullisen hinnan tiedät vain kun pyydät meiltä tarjouksen!
Laske nettisivujen hinta
Laskurimme avulla selvität nettisivujen hinnan näppärästi