Skip to content

Hakukoneoptimointi
Hanki orgaanista kasvua

Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan niitä taktisia toimenpiteitä joiden avulla pyritään saavuttamaan parempi hakukonenäkyvyys.

Toisinsanoen – pitkäjänteinen ja oikeintehty hakukoneoptimointi tuo maksavia asiakkaita orgaanisesti ilman maksettua mainontaa.

Meillä on kokemusta satojen sivustojen onnistuneesta optimoinnista, joilla on parhaimmillaan saatu jopa 5000% orgaaninen kasvu.

Arvostelut Googlessa:
5/5
Digitaalinen markkinointi
Kirjoittanut: Niko Knaapi
Päivitetty 4.7.2022

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi voidaan teknisesti ottaen jakaa kahteen eri osa-alueeseen jotka ovat:

Sivuston sisäinen (on-page) optimointi. Tällä menetelmällä tarkoitetaan esimerkiksi huomion keskittämistä sivuston omaan hakukoneystävällisyyteen kuten otsikko-tageihin (h), sisällön järjestykseen, semanttisiin hakusanoihin, long-taileihin, kuvien alt-teksteihin ja sivuston tekniseen rakenteeseen.

Sivuston ulkoinen (off-page) optimointi. Sivuston ulkoisella hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan sitä, miten sivustosi internetin hakukoneiden kesken tulkitaan. Jos sivustosi saa referaatteja tunnetuilta, relevanteilta ja vaikutusvaltaisilta korkean auktoriteetin sivustoilta, nähdään sivustosi tuovan runsaasti lisäarvoa.

Oikeaoppinen tapa ansaita näitä referaatteja on julkaista sellaista sisältöä, joka aktivoi kävijänsä ja tuo heille aitoa lisäarvoa. Näin he mielellään jakavat sivustosi eteenpäin muille tietolähteeksi.

Tässä kohtaa on turhaa purkea optimointia pienempiin palasiin, koska sen tulkitseminen ja ymmärtäminen on monimutkaista. Loppujen lopuksi esimerkiksi Google käyttää yli 200 eri signaalia sivustojen arviointii, joista emme tiedä edes murto-osaa, joten voimme vain arvailla.

Olemme kuitenkin itse vuosien varrella testanneet useita tapoja toimiviksi, jotka noudattavat täysin esimerkiksi Googlen ja Bingin antamia ohjeita oikea-oppisen optimoinnin suhteen.

Jos haluat, että me laadimme sinulle räätälöidyt verkkosivut juuri sinun yrityksesi tarpeiden ja tavotteiden mukaisesti soita meille: 040 069 4741 tai jätä tarjouspyyntö.

Testaa sivustosi näkyvyys

Sivuston auditointi on ensimmäinen vaihe hakukoneoptimoinnissa.

Saat maksuttoman raportin verkkosivustosi hakukoneoptimoinnin nykytilasta heti.

Miksi hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi on yksi parhaimmista ja kustannustehokkaimmista tavoista saada maksavia asiakkaita saapumaan verkkosivustolle suoraan hakukoneista, kun he etsivät aiheeseen liittyviä termejä, tuotteita tai palveluita.

Kuvittele hakukoneoptimointi ikään kuin markkinoinninkeinona, jonka tarkoituksena on hankkia yritykselle lisää asiakkaita. Kun esimerkiksi ostat mainontaa, joudut maksamaan jokaisesta verkkosivustolle saapuneesta käyttäjästä palkkion.

Jos verrataan hakusanamainontaa hakukoneoptimointiin huomataan, että hakukoneoptimoinnissa ei makseta kävijöistä vaan niistä strategisista toimenpiteistä jotka tuovat asiakkaita vielä pitkälle tulevaisuuteen.

Olemme nähneet tuhansia tapauksia, joissa pienellä muutamien tuhansien eurojen investoinneilla on saatu satojen tuhansien eurojen hyödyt orgaanisesta liikenteestä.

Kun yhdistät hakukoneoptimoinnin, hakusanamainonnan ja oikeaoppisen sisältöstrategian, ei kukaan kilpailija voi pärjätä sinulle verkossa. Saat näkyvyyttä, asiakkaita ja tuloksekkaan liiketoiminnan.

Tarvittaessa autamme sinua ja yritystäsi laatimaan strategian verkkoliiketoiminnan kehittämiseen.

Seo optimointi - miten se toimii?

Digitoimisto MRG:n toteuttamat seo optimoinnit tapahtuvat seuraavasti. Ensin meidän on tutustuttava yrityksen nykyiseen verkkoliiketoimintastrategiaan, jotta osaamme nähdä tarvittavat asiakat oikein ja oikeassa mittakaavassa.

Tämän jälkeen ryhdymme analysoimaan ja tulkitsemaan nykyistä dataa, jonka pohjalta auditoimme sivuston.

Kun sivuston auditointi on tehty, meillä on selvä visio tarvittavista parannuksista ja siitä miten aloitamme hakukoneoptimoinnin.

Yleensä aloitamme optimoinnin sivuston sisäisestä optimoinnista, josta voit lukea lisää sivun yläosassa.

Viimeisin ja eniten pitkäjänteisyyttä vaativa optimoinnin vaihe on aktiivinen ja oikeaoppinen referaattien kerääminen, jossa voidaan onnistua vain jos sisältö on optimoitua ja relevanttia.

SEM vs SEO

Monet näiden palveluiden tilaajat ovat hyvin epätietoisia näiden kahden termin erosta, vaikka ero on selkeä ja yksinkertainen ymmärtää.

SEM eli search engine marketing tarkoittaa maksettua mainontaa, jota voi toteuttaa esimerkiksi Googlessa, Bingissä, Yahoossa. Kun ostat näkyvyyttä yrityksellesi joudut maksamaan jokaisesta kävijästä palkkion hakukoneen omistajalle.

Hakusanamainonta on varma tapa menettää rahansa jos ei tiedä mitä tekee. Oikeaoppinen hakusanamainonta tuo oikeita tuloksia, joita voidaan mitata ja seurata. Näin tiedämme tasan tarkkaan kuinka paljon voit maksaa klikkauksesta joka johtaa verkkosivustollesi.

Samalla keräämällä dataa voimme ymmärtää ostokäyttäytymistä ja ajankuluessa parantaa osumatarkkuutta juuri maksaviin asiakkaisiin.

SEO eli search engine optimization, jolla tarkoitetaan hakukoneoptimointiin liittyviä toimenpiteitä. Seota ei voi myydä kuka tahansa. Vain harva ymmärtä teknisesti miten se toimii.

Kun haluat parantaa oman sivustosi näkyvyyttä hakukoneissa ja saada maksavia asiakkaita ilman kustannuksia, on SEO ainoa tapa onnistua siinä. Hakukoneoptimoinnin avulla saavutetut tulokset ovat parempia kuin hakusanamainonnalla, sillä voit saada saman näkyvyyden kuin 100 000€ mainosbudjetilla – ilman markkinoinikustannuksia.

Miksi valita Meidät?

Tunnemme digitaalisen puolen paremmin kuin hyvin. Tiedämme, mikä toimii ja mikä ei toimi.

joni knaapi
Joni Knaapi
CEO, Toimitusjohtaja
niko knaapi
Niko Knaapi
CDO, Digijohtaja

Luomme ennenäkemätöntä lisäarvoa yrityksellesi tai ideoillesi nopealla aikataululla. Onko sinulla jokin hullu idea, joka vaatii yhtä hullua toteuttajaa tai tarvitsetko apukäsiä markkinointiin vai haluatko ulkoistaa ohjelmointia, ohjelmistokehitystä tai verkkosivustojen toteuttamista? Ota rohkeasti yhteyttä ja katsotaan mitä lähdetään seuraavaksi yhdessä toteuttamaan!